juliusuu
Chefredaktör Nolottaa-08
Nolottaa-08
Anriichiböll

Kön: 
Antal inlägg: 904
|
 |
« skrivet: 23.01.09, 11:16:05 » |
|
Hej!
Den 31 januari sammanträder Kompostens Tankesmedja, som går under informella namnet Smegma. Ett brev har skickats till StudentOrganisationens medlemmar angående smedjan.
Tanken är att göra Kompostens innehåll aktivare och fräschare. Den här tråden är till för diskussion angående vad just Du skulle vilja ha ut av Komposten. Vad saknar Komposten? Vad är Kompostens starka sidor? Finns det bra lösningar på andra webbtidningar som kunde utnyttjas i Komposten?
Framför dina tankar! Det som diskuteras här tas också upp på tankesmedjan. Den här tråden kan också i framtiden vara Kompostens allmänna utvecklingstråd.
|
|
|
|
« Senast ändrad: 30.09.09, 15:21:28 av juliusuu »
|
Loggat
|
Poppe: "Miffe, får jag röra vid din Kekkonen?"
|
|
|
saras
Nolottaa-08
Inläggicus Maximus

Kön: 
Antal inlägg: 302
|
 |
« Svara #1 skrivet: 23.01.09, 12:34:38 » |
|
för tillfället är komposen ganska långt en papperstidning på webben och utnyttjar ganska lite cybervärldens möjligheter. Ljud och video åt folket!
|
|
|
|
|
Loggat
|
"I could dance with you until the cows come home. On second thought I'd rather dance with the cows and you come home."
|
|
|
|
Mirka
|
 |
« Svara #2 skrivet: 23.01.09, 12:39:49 » |
|
Den 31 januari sammanträder Kompostens Tankesmedja, som går under informella namnet Smegma. !!! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Du e kanske den nördigaste journalisten jag vet" ©Kuggis
|
|
|
|
seba
|
 |
« Svara #3 skrivet: 23.01.09, 15:22:56 » |
|
Jo, bra namn på tankesmedjan! Jag funderade senast jag bläddrade igenom blaskan i fråga över att det kunde vara trevligt med en möjlighet att kommentera artiklarna man läser. Det kunde ju vara knutet till debatten, t.ex., så att man har samma profil. Sådant tänkte jag bidra med 
|
|
|
|
|
Loggat
|
This modern age had provided many breasts to suckle me. They were the mother wolves that gave me life to become a builder of Rome! Is it true that you will build a Rome? Yes. How? I don't know. In humility I realised, I am a child of all nations, all ages, past and present.
|
|
|
|
kuggis
|
 |
« Svara #4 skrivet: 23.01.09, 18:04:23 » |
|
En bra idé! Själv tycker jag att portalen och tidningen kunde integreras lite mer. Jag tycker faktiskt - hör och häpna - att vi kunde ta lite modell av shswebben.  Framsidan är oftast aktuell och informativ. Jag tycker banner-grejen har varit jättebra, men det sku vara kul med veckans händelsekalender på ett synligt ställe - nu är kalenderfunktionen något som de flesta inte ens fattar att existerar... Men jo, möjligheterna är oändliga! Hejaheja! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Men ibland trasslar det till sig, som kärringen sa när hon torkade håret med elvispen."
|
|
|
Benjamin
Tutor-09
Inläggicus Maximus

Kön: 
Antal inlägg: 391
|
 |
« Svara #5 skrivet: 26.01.09, 22:03:17 » |
|
Vilken tid på dygnet inleds denna... Smegma? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Rasse
|
 |
« Svara #6 skrivet: 26.01.09, 22:21:12 » |
|
Klockan 10! Vi håller på till kl. 16.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Emmaslemma
|
 |
« Svara #7 skrivet: 26.01.09, 23:56:56 » |
|
Jo, mer interaktivitet och blandat ljud, video, bild och text!
|
|
|
|
|
Loggat
|
Fuck the shit.
|
|
|
|
seba
|
 |
« Svara #8 skrivet: 27.01.09, 00:19:19 » |
|
Jo, mer interaktivitet och blandat ljud, video, bild och text!
Fuck that shit. Får bara lust att skriva det där varje gång jag ser din signatur.
|
|
|
|
|
Loggat
|
This modern age had provided many breasts to suckle me. They were the mother wolves that gave me life to become a builder of Rome! Is it true that you will build a Rome? Yes. How? I don't know. In humility I realised, I am a child of all nations, all ages, past and present.
|
|
|
Benjamin
Tutor-09
Inläggicus Maximus

Kön: 
Antal inlägg: 391
|
 |
« Svara #9 skrivet: 31.01.09, 09:46:47 » |
|
Pikapika fråga: Den hålls på skolan, right?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
juliusuu
Chefredaktör Nolottaa-08
Nolottaa-08
Anriichiböll

Kön: 
|
 |
« Svara #10 skrivet: 31.01.09, 11:13:07 » |
|
Pikapika fråga: Den hålls på skolan, right?
jåå
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
juliusuu
Chefredaktör Nolottaa-08
Nolottaa-08
Anriichiböll

Kön: 
|
 |
« Svara #11 skrivet: 03.02.09, 23:29:56 » |
|
Tankesmedjan Smegma samlades förra lördagen och tankeduschade i sex timmar för att kläcka ideér på hur StudOrgs webbtidning Soc&Komposten ska förnyas. Stolta kan vi nu presentera följande tankar:
- Komposten kommer att publiceras som en egen webbplats, i stället för att den läses som en del av studorg.org. En skiss på Kompostens nya sida utformades. Kompostens adress blir fortfarande www.studorg.org/komposten. - Länkar för kommentering av Komposten-artiklar på Debatten-trådar införs. Tankesmedjan lämnade öppet för diskussion exakt hur det ska utföras. - Komposten delas inte in i fyra enskilda nummer, utan fyra olika publikationsperioder. I början av varje period publiceras ett paket med längre artiklar. Under periodens lopp kommer aktuella nyheter att publiceras i enlighet med vad som är aktuellt, troligen i form av en RSS feed. - Andra nya element är en Blogglista för soc&kommare och Multimedia. Dessutom skrivs Utskottsteser, Ledare och Ordförandespalt i blogg-format. - Arkivering av gamla artiklar kommer att ske på ett nytt sätt. - Komposten grundar en egen YouTube-kanal för videomaterial.
Vi strävar till att få nya webbplatsen för Komposten klar för första perioden i år med ett första större artikelpaket. Resten av de nya elementen kommer an efter.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Sallad
|
 |
« Svara #12 skrivet: 04.02.09, 01:50:46 » |
|
Lysande! Bra om det blir tv och mera radio! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Vem e du du då?
|
|
|
juliusuu
Chefredaktör Nolottaa-08
Nolottaa-08
Anriichiböll

Kön: 
|
 |
« Svara #13 skrivet: 04.02.09, 15:27:22 » |
|
- Länkar för kommentering av Komposten-artiklar på Debatten-trådar införs. Tankesmedjan lämnade öppet för diskussion exakt hur det ska utföras Speciellt den här biten skulle jag gärna höra mera åsikter om. Hur tror just du att kommenteringen fungerar bäst? Vi börjar knappast öppna kommenteringstrådar för varendaste en av alla artiklar. Ett förslag är att ha en allmän kommenteringstråd för alla artiklar inom varje komposten-period, men att ha skilt en tråd för aktuella komposten-nyheter och en "kommentera kompostens ledare -tråd". Vilka andra förslag finns det?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Öka
|
 |
« Svara #14 skrivet: 04.02.09, 16:13:07 » |
|
Blir det inte smidigare med ett kommentarfält direkt under artikeln? Att klicka sig fram och tillbaka och/eller göra jättelika copypastes är sällan något vinnarkoncept.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|